Mortem bemutatja az Octopath Traveler Zero első benyomásait, amely a népszerű Octopath Traveler sorozat előzménye. A közelgő megjelenésű játék ezúttal egy érdekes előzetes demóval indít, amelynek tartalma átvihető lesz a teljes játékba is, ha azt a játékos később megvásárolja.
A videóban szó esik arról, hogy a Zero alapjai egy korábbi mobiljátékból, a Champions of the Continentből származnak, ám a fejlesztők feljavították és kibővítették ezt egy teljes értékű RPG-vé. A vizuális stílus szintjén a HD 2D grafika némileg egyszerűbb, mint az Octopath Traveler 2-ben megszokott, ám közelebbi rokona az első részhez.
Kiemelt hangsúlyt kap a karaktertestreszabás lehetősége: ebben a játékban a játékos saját hőst alkothat, beállíthat hajstílust, szemszínt, hangot, illetve kezdő képességeket és munkaosztályokat is választhat. A történet egy romba dőlt város, Wishvale újjáépítése körül forog, miközben a főhős bosszút akar állni a pusztításért felelős három főgonoszon, akik nyolc misztikus gyűrű után kutatnak.
Az Octopath Traveler Zero egyik újdonsága a városépítési rendszer, amelyben különböző karakterek, köztük a főhős gyermekkori barátja, Steia támogatja a játékost. A játékmenet másik sarkalatos pontja a klasszikus harcrendszer, illetve az újonnan bevezetett action skill rendszer és ultimate képességek, amelyek taktikailag újszerű lehetőségeket kínálnak. A harc továbbra is a boost and break rendszerre épít, ahol az ellenfelek gyengeségeit kihasználva lehet előnyt szerezni.
Felmerül a kérdés, vajon az újítások valóban elmélyítik-e a játékmenetet, és hogy sikerül-e a harcrendszert kiegyensúlyozni, tekintettel az előző részek egyes „túltolt” hőseire (például a kereskedőre). Emellett izgalmas kérdés, hogy a társalgási lehetőségekhez és a világ felfedezéséhez kapcsolódó mechanikák milyen mértékben bővülnek ebben az előzményben.










