A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 11 perc

Octopath Traveler Zero első élmények: harcrendszer, városépítés és technikai kihívások

Az Octopath Traveler Zero indulása után első tapasztalatokról, könnyű harcokról és a városépítős újdonságokról hallhatunk, miközben számos kérdés merül fel a karakterek, a történet és a játék hossza kapcsán.

Az Octopath Traveler Zero legújabb részének első benyomásait ismerhetjük meg, miközben a szerző 15 órát töltött el a játékkal. Egyik fő dilemmája, vajon a harcrendszer kellően izgalmas vagy kihívást jelentő lesz-e, hiszen az eddigi tapasztalatok alapján a karaktercserélgetés és a boost pontok kihasználása túlzottan leegyszerűsíti a csatákat, még a főellenfelekkel szemben is.

Kitér a játék egyedi újításaira: nyolcfős partik, harc közbeni sorrendcserék, illetve a mintegy harminc toborozható karakter, akik közül soknak várhatóan kevés lesz a saját története. A városépítős mechanika kényelmi funkciókat kínál, például avatár testreszabást és különféle erőforrásokat, bár a revans szálhoz képest néha furcsán hat a farmfejlesztés beiktatása.

A történetben egy támadás áldozatául esett falut kell újjáépíteni, miközben három rejtélyes alakot üldözünk, akik hatalomra vágynak különböző gyűrűk segítségével. Kérdéses, mennyire jutnak valódi szerephez a mellékkarakterek, illetve hogyan alakul a hosszúra ígért történet, és vár-e a játékosra opcionális tartalom vagy szabadabb felfedezés is.

Technikai oldalról néhány hanghibát emel ki a szerző, például a szokatlan hangkeverést vagy a gyenge minőségű szinkront egyes szereplőknél. Felmerül a kérdés, vajon a mobilos előzményből átemelt mechanikák mennyiben segítik vagy hátráltatják a konzolos élményt, miközben az alkotás végig hű marad az Octopath Traveler sorozat stílusához, de egyelőre nem tűnik túl innovatívnak.