Nyolc kevéssé ismert „soulslike” vagy hasonló inspirációjú játékot mutat be a videó, köztük vadonatúj demókat, indie fejlesztések különös koncepcióit és nagy költségvetésű projekteket is. A bemutatott játékok között találunk klasszikus sötét fantasy hack’n’slash címeket, sajátos harcrendszert, fizikára vagy ritmusra épülő újszerű megközelítéseket és humoros, szatirikus alkotásokat is.
Egyes alkotásokban hangsúlyos a különleges mozgás- vagy harcrendszer: például a Fly Knight a végtaglevágás mechanikájára és kooperatív játékra épít, míg a Glum szinte teljes mértékben a „rúgás” kreatív evolúciójára fókuszál. Más címek inkább az innovatív varázslatra, fizika alapú interakciókra, vagy a környezet dinamikus használatára építenek, akár hatalmas szörnyek megmászásáig, harc közbeni fejlődő képességekig és taktikus fegyverrendszerekig.
Az epizód kiemelten foglalkozik azzal, mennyire eltérhetnek egymástól a látványvilágok, harcrendszerek és tempók: akad tempós, látványos, nagy csapatokon átívelő küzdelem, és elgondolkodtató hangulatú, felfedezésre építő, atmoszferikus projekt is. Szó esik arról, hogy a soulslike inspiráció mit jelenthet manapság – hiszen egyes játékok már csak elemekben, inspirációkban kapcsolódnak a műfajhoz: például van, ami csak a stamina rendszert vagy egy-egy mozdulatot emel át, máshol a lootrendszer vagy a bossfight építés most újul meg kreatívan.
A fejlesztők között többen egyedüli vagy kis indie csapatok, akik merészen építenek saját ötleteikre, sőt diákmunkák is előfordulnak a válogatásban. Felvetődik a kérdés, vajon hosszú távon mennyire tudják ezek a friss, kísérletező koncepciók fenntartani a játékosok érdeklődését, illetve mik a buktatói a soulslike/„neolike” trendeknek. Több ponton összehasonlítások hangzanak el korábbi klasszikusokkal, illetve szóba kerül, milyen lehetőségek vannak új irányokat nyitni az elhasznált zsáner tulajdonságok mellett.