Különböző mikrovezérlők és fejlesztőeszközök világába nyújt betekintést ez az anyag, ahol a saját játékkonzol fejlesztése során felmerülő technikai problémákat és megoldásokat tárgyalja a készítő. Olyan témák kerülnek előtérbe, mint a gombok helyes kiolvasásának nehézségei, valamint az USB-támogatás korlátai egy olcsó mikrovezérlő használata esetén.
A fejlesztés következő lépcsőfokaként előkerül egy újabb, fejlettebb mikrovezérlő, amely már natív USB-t és nagyobb rugalmasságot biztosít. Bemutatja, hogyan lehet mass storage funkciót implementálni, azaz fájlokat másolni közvetlenül a konzolra – mindezt élő közvetítésben is dokumentálva.
Az eszköz hardveres áttervezése és az összeszerelés kiszervezése egy gyártóhoz szintén részletesen bemutatásra kerül, a folyamat során felmerülő hibákkal és új ötletekkel együtt. A 3D nyomtatott ház tervezésének tapasztalatai mellett szóba kerül egy fényérzékelő hozzáadása, amely akár vezeték nélküli fényalapú adatátvitelre is lehetőséget adhat.
A fejlesztő dilemmaként veti fel, hogy minden konzolhoz újra és újra nulláról kell megírnia a firmware-t, ezért célul tűzi ki egy nyílt forráskódú, könnyűsúlyú interpreter megalkotását, mellyel ugyanaz a bájtkód többféle processzoron is futhat. A folyamat során egy teljesen új Assembly nyelv, webes IDE, fordító és emulátor születik rövid idő alatt, melyek már az első fejlesztői visszajelzéseket és hozzájárulásokat is megkapják.
Felvetődik a kérdés: lehetséges-e egy karcsú, jól használható interpreter létrehozása, amely akár 20 KB RAM-mal rendelkező eszközökön is működik? A válaszokat és a projekt további lépéseit a szerző jövőbeli videóiban ígéri.