A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 9 perc

Nyílt forráskódú interpreter fejlesztése játékkonzolhoz egy nap alatt

Egy saját játékkonzol fejlesztése során számos hardveres és szoftveres kihívás merül fel, amelyek végül egy innovatív, nyílt forráskódú interpreter megalkotásához vezetnek.

Különböző mikrovezérlők és fejlesztőeszközök világába nyújt betekintést ez az anyag, ahol a saját játékkonzol fejlesztése során felmerülő technikai problémákat és megoldásokat tárgyalja a készítő. Olyan témák kerülnek előtérbe, mint a gombok helyes kiolvasásának nehézségei, valamint az USB-támogatás korlátai egy olcsó mikrovezérlő használata esetén.

A fejlesztés következő lépcsőfokaként előkerül egy újabb, fejlettebb mikrovezérlő, amely már natív USB-t és nagyobb rugalmasságot biztosít. Bemutatja, hogyan lehet mass storage funkciót implementálni, azaz fájlokat másolni közvetlenül a konzolra – mindezt élő közvetítésben is dokumentálva.

Az eszköz hardveres áttervezése és az összeszerelés kiszervezése egy gyártóhoz szintén részletesen bemutatásra kerül, a folyamat során felmerülő hibákkal és új ötletekkel együtt. A 3D nyomtatott ház tervezésének tapasztalatai mellett szóba kerül egy fényérzékelő hozzáadása, amely akár vezeték nélküli fényalapú adatátvitelre is lehetőséget adhat.

A fejlesztő dilemmaként veti fel, hogy minden konzolhoz újra és újra nulláról kell megírnia a firmware-t, ezért célul tűzi ki egy nyílt forráskódú, könnyűsúlyú interpreter megalkotását, mellyel ugyanaz a bájtkód többféle processzoron is futhat. A folyamat során egy teljesen új Assembly nyelv, webes IDE, fordító és emulátor születik rövid idő alatt, melyek már az első fejlesztői visszajelzéseket és hozzájárulásokat is megkapják.

Felvetődik a kérdés: lehetséges-e egy karcsú, jól használható interpreter létrehozása, amely akár 20 KB RAM-mal rendelkező eszközökön is működik? A válaszokat és a projekt további lépéseit a szerző jövőbeli videóiban ígéri.