Az Nvidia legújabb bejelentése sokakban csalódást keltett, ugyanis az RTX 5050 kártya jelentős teljesítménycsökkenést mutat elődjeihez képest, főleg a CUDA magok számának drasztikus visszaesése miatt. A kommentár részletesen kitér arra, hogy a marketinges összehasonlítások félrevezetőek lehetnek, hiszen a teljesítménymérések egy része kizárólag szoftveres trükkökre, például többszörös frame generálásra alapul, amelyet a korábbi generációk nem támogattak.
Az AMD eközben minden eddiginél nagyobb ugrást ígér a Ryzen 10000 szériával. A friss pletykák szerint az új processzorok akár 24 maggal és az eddigieknél is magasabb órajellel jelenhetnek meg, kihasználva a TSMC N2X gyártástechnológiáját. Külön érdekesség, hogy a Zen 6 áttörése nemcsak a magok számában, hanem az egy szálra jutó teljesítményben is megmutatkozhat, ami komoly fenyegetést jelenthet az Intel számára a jövőben.
A videó végén egy forradalmi VRAM-kezelési módszert is bemutatnak, amelyet az AMD kutatói fejlesztettek ki. Az új eljárás lehetővé teszi, hogy a 3D-s objektumokat, például fákat procedurálisan generálják lejátszás közben, ahelyett hogy előre tárolnák őket a videomemóriában. Ez a technika jelentősen, akár több nagyságrenddel is csökkentheti a szükséges VRAM mennyiségét, ami nagy áttörést jelenthet a jövő játékai szempontjából.
Különösen érdekes kérdés, hogyan reagálnak majd a fejlesztők és más hardvergyártók ezekre az újításokra, illetve mennyire tudnak elterjedni ezek a megoldások a következő generációs játékok és eszközök körében.