A
A

UMA hamarosan bemutatkozik

  • Angol
  • Magyar
  • 8 perc

Nvidia jövőképe: az AI előretörése a gamerek háttérbe szorulásával

Leo sajátos nézőpontból mutatja be Jensen Huang keynote-ját, ahol a hangsúly az AI fejlesztéseken és ipari innovációkon van, miközben a gamerek háttérbe szorulnak.

Különleges helyszínről, egy tajpeji hotelszobából indul a beszámoló, ahonnan a Computex előestéjén Leo megosztja benyomásait az Nvidia nagyszabású keynote-járól. A környezet festői, de a fókusz hamar átkerül a bemutatóra és Jensen Huang előadására.

A prezentáció középpontjában az Nvidia mesterséges intelligencia (AI) fejlesztései állnak, miközben csak röviden említik a GeForce RTX 5060 grafikus kártyát. A gamerek számára meglepő lehet, mennyire háttérbe szorul a játékos piac: a részletes technológiai ismertetőt és a DLSS képességeket is főként AI nézőpontból tárgyalják.

Jensen Huang hangsúlyozza, hogy az Nvidia identitása fokozatosan az AI infrastruktúra irányába tolódik. Az előadás többek között kitér az AI-vezérelt távközlési hálózatokra, a szoftver által meghatározott adatközpontokra és kiemeli, hogy a vállalat szoros, évtizedes kapcsolatot ápol a tajvani partnereivel.

Érdekességként szó esik a kvantumszámításról és a CUDA Q platformról, amely a jövő szuperszámítógépeinek meghatározó eleme lehet. A Grace Blackwell NVL72 és annak különböző verziói, illetve az ezekhez szükséges energiagazdálkodási és hűtési megoldások is helyet kapnak az előadásban.

A prezentáció gyakorlati részéhez kapcsolódik az Nvidia tervezett új, Tajvanban felépülő központja, a Constellation, amely gyors léptékkel valósulhat majd meg. Ezek a témák azt a kérdést vetik fel, mennyire tolódik el az Nvidia fókusza a játékosoktól a vállalati, AI és adatközponti megoldások irányába.