Nagy horderejű iparági mozgásokról hallunk ebben a részben: az Nvidia elképesztő, 100 milliárd dolláros befektetési terve az OpenAI-jal, és a várható hatása a globális mesterséges intelligencia erőforrásaira és piacaira. Ez nem csak technológiai, hanem potenciálisan monopolisztikus, trösztellenes kérdéseket is felvet.
Az Intel helyzete is fókuszban van: pénzügyi gondokkal, de nagyszabású befektetési tervekkel (például az Apple-lel és az USA kormányával) próbálnak új, életképes pályára állni. A kérdés, hogy a tőkeinjekciók elegendőek-e ahhoz, hogy valóban megfordítsák a szerencséjüket, vagy csak ideiglenesen tartják felszínen a vállalatot?
Izgalmas hardveres újításokra derül fény: az Intel új keretgenerációs technológiája, multiframe XESS, és annak lehetséges felhasználási területei, illetve az AMD fejlesztései (pl. Rocm 6.4.4) az AI területén. A rivalizálás a GPU-piacon egyre komolyabb kérdéseket vet fel a teljesítmény, árképzés és hozzáférhetőség szempontjából.
Végül szó esik olyan könnyedebb témákról is, mint a Pallet egyedi GPU-burkolat nyomtatási lehetőségei, valamint a Steam Deck jelentős leárazása, ami újabb lendületet adhat az elérhető árú PC-gaming eszközök piacán.