Az összeomlás szélén álló Nissan történetét követhetjük végig, ahogy vezetői drámai döntéseket hoznak a cég jövője érdekében. A történet középpontjában Makoto Uchida, a Nissan vezérigazgatója és Toshihiro Mibe, a Honda elnöke állnak, akik egy lehetséges, mindent megváltoztató összeolvadásról tárgyalnak Tokióban.
Felszínre kerül, milyen súlyos gazdasági és szervezeti nehézségek vezettek idáig. A háttérben már a kilencvenes évek végére visszanyúló eseménysor indul: eladósodottság, piacvesztés, majd a Renault segítsége és Carlos Ghosn legendás felemelkedése és bukása. A néző betekintést nyer a Nissan konszern hullámzó eredményeibe, radikális megszorításokba, valamint a Renault–Nissan–Mitsubishi szövetség milyenségébe és töréspontjaiba.
Az utóbbi évek újabb gondokat hoznak: vezetőváltás, a COVID-19 miatt nehezedő gazdasági helyzet, majd az új stratégiák sikerei és kudarcai. A Nissan hibásan számol a hibridpiac jövőjével, miközben a versenytársak, különösen a Toyota és kínai márkák, előretörnek. Kiélezetté válik a verseny, a modellek túltermelése és nagy készletek miatt hatalmas veszteségek halmozódnak fel, s a vállalat kénytelen munkahelyeket megszüntetni és értékes eszközöket eladni.
Az év végére a cég büszkesége, illetve az egyenlő felek közti fúzió eszméje megakasztja az utolsó esélyt jelentő Honda–Nissan egyesülését. Felmerül számos kérdés: vajon egy-egy vezető makacssága mennyiben dönthet el vállalatok, sőt, egész iparágak sorsát? Mely tényezők szükségesek ahhoz, hogy a szervezeti válságokat túl lehessen élni? Milyen szerepet játszik a nemzeti iparági büszkeség a globális piaci realitásokkal szemben?








