Hosszú évek találgatásai és pletykái után végre hivatalosan bejelentették a Nioh 3 megjelenését PlayStation 5-re és PC-re, 2026. február 6-i dátummal. A Team Ninja fő stúdiójának irányítása alatt készülő játék ígéretes újításokat és komoly változásokat tartogat mind a történet, mind a játékmenet szempontjából.
A történet most a sógun unokájára fókuszál, aki egy családi belviszály következtében kénytelen démonokkal szembenézni – mindezt időutazásos elemekkel tarkítva, ahol Japán több korszakán is átkelve találkozhatunk történelmi alakokkal. Ez a narratíva izgalmas kérdéseket vet fel a fiktív elemek és a valóság keveredéséről, valamint az időutazás hatásairól a cselekményre és a karakterek fejlődésére.
Játékmenet szinten a legnagyobb dobás a két teljesen eltérő harci stílus, a szamuráj és a ninja, amelyek mind felszerelésben, mind harci filozófiában merőben különböznek, de ezek között akár az ütközet közben is lehet váltani. A ninja stílus dinamikusabb mozgásokat, légi harcot, lopakodást és gyors manővereket hoz be, míg a szamuráj stílus hagyományosabb, háromállású fegyverkezelést és technikai harcrendszert kínál.
A pályatervezés és a felfedezés mechanikája is megváltozik: a zárt, lineáris missziókból nyitottabb, szabadabban bejárható területek lettek, ahol oldalsó célok, kihívások és bónuszok várnak a játékosokra. Külön figyelmet kap az új ugrás, a fejlettebb lopakodórendszer és az, hogy a felfedezés mostantól érdemi jutalmakkal is jár.
Mindezek a változások új lehetőségeket nyitnak a játékosok számára a harci és felfedezési stratégiák kialakításában, miközben a sorozat védjegyének számító gyors, technikás és komplex játékmenetet is megőrzik. Vajon hogyan változtatja meg az időutazás, a kettős harci rendszer és a nyílt világ a Nioh sorozat eddig megszokott dinamikáját?










