Először is, a Switch 2 első hónapjának tapasztalatairól részletesen tájékozódhatunk: több órányi játék után fény derül a konzol mindennapi használhatóságára, ergonómiájára és általános felhasználói élményére, otthon és útközben egyaránt.
Külön említésre kerül a kezdeti játékkínálat, köztük az egyetlen exkluzív, a Mario Kart World, illetve a jelentősebb Switch-játékok, amelyek frissített, 4K-s és 60 fps-sel futó változatot kaptak, mint például a The Legend of Zelda: Breath of the Wild vagy a Metroid Prime 4. Érdekes kérdésként merül fel, vajon elegendő-e az indulókínálat, és mennyiben változtat az élményen a régi játékok vérfrissítése.
A fejlettebb hardver technikai újításai, mint a gyorsabb töltési idők, nagyobb kijelző, fejlettebb hangzás és a Joy-Con 2 vezérlők új képességei – mint az ergonomikusabb kialakítás, az új „mouse mode”, valamint a HD Rumble 2 – mind új szemszögből közelítik meg a játékélményt. Érdekes dilemmaként jelenik meg a Joy-Conok drift problémája, valamint a továbbfejlesztett hang- és vibrációs élmény jelentősége.
A felhasználói felület és az eShop is újjászületett, gyorsabb felépítéssel, új testreszabási lehetőségekkel és extra opciókkal, mint például a 120 Hz-es kijelzőtámogatás, térhatású hang és új energiamenedzsment beállítások. Felmerül a kérdés, hogy ezek az újítások mennyire járulnak hozzá a napi használathoz.
Bár dizájnban talán kevesebb a forradalmi váltás, a nagyobb képernyő, stabilabb állvány és jobb hűtés együttesen kényelmesebb, élvezetesebb használatot ígérnek. A Switch 2 akkumulátorideje, töltési opciói, illetve a játék közbeni élmény mellett szó esik a készülék hordozhatóságáról, tartósságáról és a további fejlesztési lehetőségekről is.