Sokan a játékkonzolok vásárlásakor nem magára a hardverre, hanem az elérhető játékokra figyelnek. Egy új konzolgeneráció bejelentése ezért izgalmas, mert nemcsak technológiai újításokat, hanem a játékélmény megváltozását is hozhatja.
A Switch 2 esetén a fejlesztések fókuszába került, hogy a felhasználók jelentős része egyaránt használja kézi és dokkolt módban a konzolt. Emiatt a gyártó törekedett mindkét mód élményének javítására: nagyobb, fényesebb kijelző, továbbfejlesztett Joy-Conok, 4K/60 fps dock-mód támogatás, új mágneses csatlakozás, valamint fejlettebb hűtés jellemzik az új modellt.
Felmerül a kérdés, hogy egy kézi konzolnál lehet-e igazán kompromisszummentesen kiszolgálni mindkét felhasználási módot. Az új Joy-Conok ergonomikusabbak, továbbfejlesztett gombokkal és mágneses rögzítéssel, ráadásul újdonság a „mouse mode” funkció, amely lehetőségeket tartogat a jövőbeni játékok számára, bár jelenleg kevés cím aknázza ki.
A teljesítmény javult: régebbi játékok is simábban futnak, gyorsabb a menürendszer, a nagyobb kijelzőn és növelt frissítési gyakorisággal a játékélmény is látványosabb. Ugyanakkor a megnövekedett teljesítmény és képernyő miatt a Switch 2 üzemideje korlátozottabb lehet, különösen intenzív használat mellett.
Az árazásban jelentős az ugrás az előző generációhoz képest, ám az infláció, fejlettebb hardver és új funkciók kontextusában ez vitára ad okot. A tartozékok és játékok ára emelkedett, a fizikai játékkazetták egy része pedig már csak letöltőkulcsot tartalmaz, ami új kérdéseket vet fel a vásárlók számára.
A Switch 2 tehát egyszerre próbál megfelelni a hordozható és az otthoni játékosok igényeinek, miközben továbbra is a címek lesznek a vásárlási döntések valódi mozgatórugói. De vajon tényleg sikerült jobbat alkotni mindkét világban?