Az elmúlt héten tartotta a Nintendo a részvényesek 85. közgyűlését, ahol számos érdekes kérdés érkezett a vállalat vezetőségéhez. A részvényesek kíváncsian faggatták a menedzsmentet például a Switch 2 iránti hatalmas keresletről, a Japánban kialakult hiányhelyzetről és arról, hogy mennyire volt pontos a cég előrejelzése a várható sikerrel kapcsolatban.
Felvetődött a Switch 2 magasabb árazásának problémája is: vajon nem zárja-e ki ez a fiatalabb gamereket, illetve hogyan kívánja a Nintendo a jövőben tovább bővíteni a felhasználói bázist? A megbeszélés során szó esett a gyerekek kreativitását fejlesztő eszközökről (pl. Nintendo Labo) és arról is, hogy vállalati szemszögből mennyire fontosak a különféle, hardveren kívüli (pl. tematikus park, mozifilmek, mobilappok) márkaépítési megoldások.
Kiemelt témák között szerepelt a Switch 2 új, úgynevezett Game Key Card formátuma, mely a hagyományos fizikai verziók és a digitális letöltések köztes megoldásaként jelent meg. Az ezzel kapcsolatos aggályok főként arról szóltak, mennyire veszik majd ezt át a kiadók, illetve milyen hatást gyakorol a fizikai piacra.
Szintén fontos kérdés volt a fejlesztési költségek és a szoftverárak emelkedése, főleg az új, 4K-s rendszernél. A részvényesek érdeklődtek, milyen stratégiákkal próbál a cég költséghatékonyan fejleszteni, illetve hogyan tudják egyszerre biztosítani a nagyszabású címeket és a kisebb, kreatív játékokat a kínálatban.
További érdekességként érintették a Club Nintendo egykori rajongói programját, illetve a részvényesi kommunikáció jövőbeni, potenciálisan modernebb (pl. élő online közvetítéssel kiegészített) módjait is.