Az utóbbi Nintendo Direct után élénk vita bontakozott ki a Switch 2 árképzéséről és az egyre magasabb árakról. A közösségi médiát és fórumokat ellepték a hozzászólások, amelyekben sokan megkérdőjelezik, hogy a vásárlók számára még reális-e a különböző Nintendo-termékek és játékok megfizetése.
Sokan úgy érzik, hogy a Nintendo egyre inkább az Apple mintájára pozicionálja magát, prémium árakkal és exkluzív megoldásokkal. A vita felveti, hogy a kiegészítők, például az amiibo figurák, valamint az új Switch 2 játékok és DLC-k bevezetése egy új árszintet teremtett, ami elidegenítheti a régi rajongókat, miközben továbbra is sikeres eladásokat produkál.
Különösen nagy port kavart a Mario Galaxy 1 & 2 csomag, vagy a Virtual Boy replikához kapcsolódó kiegészítők árszabása is. A beszélgetés középpontjában az áll, vajon hogyan változott a fogyasztók és a játékkiadók közötti viszony a digitális értékesítések korában, valamint hogy az új üzleti modellek (például az előre megvásárolható, tartalommal később bővülő DLC-k) mennyire befolyásolják a játékosok vásárlási döntéseit.
A téma különösen aktuális, hiszen a közelgő ünnepi szezonban derülhet ki, hogy a dráguló hardverek és szoftverek mellett hányan tudnak vagy akarnak lépést tartani a Nintendóval – vagyis tényleg kiszorulnak-e a régi vásárlók az emelkedő árak miatt.