A
A

UMA hamarosan bemutatkozik

  • Angol
  • Magyar
  • 17 perc

Nintendo egérhistória: a SNES Mouse és a Switch 2 újítása

A Switch 2 egér támogatása kapcsán régi Nintendo-kísérletek és különleges játékmegoldások kerülnek elő, amelyek sokkal többet jelentenek egy egyszerű kiegészítőnél.

Az új Nintendo Switch 2 egér támogatása kapcsán sokan azt gondolhatnák, hogy a japán óriás most először kísérletezik az egérvezérléssel, pedig valójában a Nintendo már közel harminc éve próbálkozott hasonló megoldásokkal. A Super Nintendo (SNES) egér 1992-ben jelent meg, feltűnő, amerikai színvilággal, és egyszerű, de akkoriban újszerű hardverrel – a benne lévő golyós egér például alapvetően eltér a mai optikai technológiától, mind érzékenységben, mind pontosságban.

Amikor szóba kerül a SNES egér, sokan először a legendás Mario Paintre asszociálnak, amely a periféria egyik legismertebb alkalmazása, pedig valójában 86 különböző játék és szoftver használta ki az eszközt – az egészen egyszerű rajzprogramoktól kezdve a stratégiai játékokon át például a Wolfenstein 3D-ig, ahol érdekes, néha szokatlan kombinációkat próbáltak ki kontrollerrel és egérrel egyaránt.

Külön említést érdemelnek az olyan játékok, mint a Sid Meier’s Civilization, ahol az egér funkciói a kontrollerekkel keveredtek, vagy az autós Lamborghini American Challenge, ahol az egér kvázi kormánykerékké vált. Az implementációk minősége változó volt, néha feleslegesen bonyolult vagy épp túl egyszerű, de egyértelműen érzékelhető volt az újítási szándék.

Néhány szoftver konkrétan figyelmeztette a játékost, ha az egérrel akarta indítani – például a Kirby Superstar vagy a Yoshi’s Island. A videóban látható, milyen sokféle megoldás született, és hogy a periféria messze többre volt képes, mint pusztán a Mario Paint vezérlésére. Így a Switch 2 egér-támogatásához is hosszú előzménytörténet kapcsolódik, érdemes visszatekinteni, mennyi kreativitás kísérte már ezt az ötletet.