A Nintendo évtizedeken át tartó fejlődése során számos történelmi sikert és kihívást élt át. A vállalat a játékkártyáktól indult 1889-ben, majd játékokon, játékautomatákon keresztül jutott el a világhírű videojáték-konzolokig, mint a Game Boy, a Wii vagy a Switch. Az eredeti Switch konzol különösen nagy áttörés volt, hiszen egyesítette a hordozható és otthoni konzol piacait, jelentősen növelve a Nintendo márka erejét.
Felvetődik a kérdés, hogyan képes egy vállalat ennyi innovációval lépést tartani, különösen a kemény piaci versenyben. A Switch 2 megjelenése előtt a Nintendo óvatosabb, inkrementális fejlesztéssel közelít, hogy a sikeres előd sikereire építsen. Az új technológiai fejlesztések mellett a vállalat kiemelt figyelmet fordít arra, hogy ismert karaktereit és játékait új platformokon és szolgáltatásokon keresztül is elérhetővé tegye.
Az utóbbi években a Nintendo olyan stratégiákhoz nyúlt, amelyekkel jócskán túllépett a videojátékokon: filmek, tematikus élményparkok és saját üzlethálózatok jelentek meg. A trendek azt mutatják, hogy a cég egyre inkább egy univerzális szórakoztatóipari vállalattá alakul, amelynek célja, hogy karakterei és történetei a Disneyhez hasonló kulturális ikonná váljanak.
De meddig vihető tovább a sikeres recept? Hogyan reagál a vásárlóközönség az áremelésekre, és tud-e a Nintendo újabb varázslatot teremteni ismétlődő formulával? A vállalat előtt álló legnagyobb dilemmák között szerepel az innováció megőrzése, a globális piac kihívásai, valamint az, hogy képes-e fenntartani a keresletet és növelni márkakiterjesztéseit a videojátékiparon túl.