Ebben az előzetesben izgalmas betekintést kapunk a Ninja Gaiden 4 korai játékmenetébe, ahol újra visszatérhetünk a híresen nehéz és dinamikus akcióelemekhez. Különféle nehézségi szintek közül választhatunk, akár könnyített opciókkal, mint például az automatikus kitérés vagy védekezés, hogy minden játékos megtalálja a számára megfelelő kihívást.
A történet fókuszában egy új generációs ninja, Yakumo áll, akinek feladata a sötét sárkány végső legyőzése egy elpusztult Tokió közepén, miközben a várost mágia és szörnyek veszélyeztetik. Érdekes kérdéseket vet fel, hogy mennyire számít a korábbi részek ismerete, és hogyan illeszkedik bele a jól ismert Ryu Hayabusa karaktere ebbe az új világba.
Mozgás terén nagy hangsúly kerül a 3D-s akrobatikára, a falfutásra, különféle parkoureszközökre és a kampó használatára is. A játék háromféle támadást kínál – könnyű, nehéz és távoli –, valamint egyedi, fejlődő képességeket, miközben a vérholló forma különleges erőt ad a főhősnek.
Egyedi ötlet a Ravenclan szentélyek megjelenése, amelyek egyszerre szolgálnak ellenőrzőpontként, mellékküldetések felvételi helyszíneként és fejlesztések vásárlásának központjaként. Eközben az arénákon kívül a játéktér változatos rejtett tárgyakat, mozgást igénylő kihívásokat és exkluzív játékmódokat kínál.
Felmerül a kérdés, mennyire lesz kiegyensúlyozott a harcrendszer, hogyan befolyásolja a kamera kezelése az élményt, valamint hogy a gyorsaság és a reflexek mennyire lesznek döntőek a túlélés szempontjából. Az előzetes számos izgalmas témát villant fel, további kérdéseket hagyva a teljes játékélmény megismeréséig.