A Ninja Gaiden 4 új színt hoz a legendás, nehézségéről ismert akciójátéksorozat életébe hosszú szünet után. Felmerül a kérdés: miként változtat a sorozat megszokott mechanikáin és hangulatán egy új főszereplő, Yakamo, illetve mennyiben sikerült friss élményt adni e klasszikus franchise rajongóinak?
A harcrendszerre nagy hangsúly kerül: a folyamatos, agresszív összecsapások, a különleges képességek (mint a Blood Raven és Berserk mód), valamint a játék megbocsáthatatlan nehézsége állnak a középpontban. Az ellenfelek különböző támadási mintákkal, azonnali halálesetekkel és gyors reflexeket igénylő helyzetekkel egészítik ki a kihívást.
A pályákon keresztülhaladva nemcsak harci képességeket, hanem különféle tárgyakat és fejlesztéseket is gyűjthetünk. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy a pályadizájn és a főszereplő mennyire tudják fenntartani az érdeklődést, különösen akkor, ha a történet csak háttérként szolgál a játék fő attrakciójához: a harcmechanikához.
Technikai oldalról szó esik a kamera működéséről, a játék futásáról különböző platformokon (kiemelten a Steam Decken), illetve a platformspecifikus élményről is. A fő kérdések: mennyire sikerül modern technológiával zökkenőmentes élményt biztosítani, és megéri-e a játék ára a tartalomhoz képest?