A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 6 perc

Nike: Innováció, kihívások és megújulás a sportmárkák világában

A Nike vezérigazgatója a vállalat jelenlegi nehézségeiről, megújulási stratégiájáról és az innováció szerepéről beszél a sportipar folyamatosan változó világában.

A Nike vezérigazgatója betekintést enged a vállalat jelenlegi kihívásaiba és megújulási törekvéseibe. Az interjú a LeBron James K+F laboratóriumban zajlik, ahol bemutatják, hogyan szolgálja az innováció központjaként a céget a létesítmény.

Részletesen szó esik arról, miként vált a Nike túlságosan függővé néhány ikonikus modelljétől, mint az Air Jordan 1, az Air Force 1 vagy a Nike Dunk, és hogyan igyekezett kezelni az ebből eredő piaci problémákat. Felmerül a kérdés: mikor kaphat újra figyelmet egy-egy klasszikus modell, vagy mikor érdemes kivonni őket a kínálatból?

Izgalmas új termékekről is szót ejtenek, ilyen például az olimpiai játékokra készülő többfunkciós dzseki és a Project Amplify platform, amelyek mind az innováció jegyében születtek. Felvetődik, hogy miként válhatnak ezek a termékek mérföldkővé a cég számára.

A beszélgetés érinti a női sport és sztárok, például Caitlyn Clark dedikált termékeinek felépítését, valamint a futó kategóriában tapasztalható egyre élesebb versenyt. Fontos kérdés, hogy miként tud a Nike továbbra is vezető szereplő maradni a változó piaci környezetben.

Stratégiai szinten az is terítékre kerül, hogyan alakult át az értékesítési politika az utóbbi években: a Nike ismét erőteljesebben támaszkodik viszonteladó partnereire, miközben megőrzi a márka exkluzivitását – vajon meddig tartható ez az egyensúly? Emellett a munkavállalói morál és vállalati kultúra megerősítése is központi témaként jelenik meg.