A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 32 perc

Nightreign és Doom: Új irányok a játékiparban

A Nightreign újragondolja a Soulslike formulát, miközben a játékosok a gyors, kooperatív élményért és karakterépítésért versenyeznek. Az adásban szó esik a Doom: The Dark Ages visszhangjáról, az EA stúdióbezárásairól és a Switch 2 debütálásáról is.

Ebben az epizódban a műsorvezetők először a Nightreign című játékot vizsgálják meg, kiemelve, hogy mennyiben tekinthető méltó Elden Ring-utódnak. Az elhangzott beszélgetések során szó esik a játék újdonságairól: az Elden Ring/Soulslike formulát egy gyorsabb, roguelike, multiplayer-orientált élménnyé alakították, ahol rövidebb, 45 perces menetek váltják fel a monumentális kalandokat. Felvetődik, mennyire jelent kihívást az egyjátékos mód, illetve hogy mennyire erős a kooperációs csapatjáték jelentősége.

Részletesen bemutatják a karakterosztályokat, feltárva, mire képesek a Night Farerek, és hogyan formálják a választott játékstílust. Külön érdekesség, hogy a fejlesztői szemléletmódról is szó esik: a harcrendszer és a játék dinamikája hangsúlyosabb, mint a monumentális világfelfedezés. Megemlítik, hogy a mesterien megalkotott pályákon a gyors tempó miatt kevésbé lehet elmerülni, viszont a karakterépítés és a csapatösszeállítás számtalan lehetőséget kínál.

A műsor második részében a Doom: The Dark Ages fogadtatásának ellentmondásos részleteit vitatják meg, külön kitérve a megváltozott tempóra, az új fegyverekre és a különleges játékszakaszokra (például a sárkány- vagy mechrészek). Reflektálnak arra, hogyan reagáltak a rajongók a változásokra a sorozat hagyományaihoz képest.

A továbbiakban szóba kerül az Electronic Arts helyzete, különös tekintettel a Cliffhanger Games bezárására és egy Black Panther játék törlésére. Rámutatnak a játékipar problémáira, kihívásaira, valamint arra, hogyan alakítja a piac a stúdiók stratégiáit és a játékok árképzését.

Végezetül áttekintik a Switch 2 közelgő megjelenését és a konzol startkínálatát, kitérve arra, milyen játékcímek várhatóak a premierkor, és melyek lehetnek a legjobb választások a különböző játékosrétegek számára. Érdekes diskurzus bontakozik ki arról, mi teszi vonzóvá a platformot – exkluzív címek, technikai újítások vagy a harmadik féltől származó játékok széles palettája.