Az epizód során egy tapasztalt dizájner különféle, nézők által beküldött grafikai munkákat értékel, kiemelve azok erősségeit, valamint a javításra szoruló részleteket. Logók, promóciós poszterek, élelmiszer-csomagolások, digitális illusztrációk és magazinborítók is megjelennek, mindegyik eltérő stílusban és színvilágban.
A műsorvezető kreatív szemmel vizsgálja a tipográfia, színhasználat, arányok és elrendezések szerepét a vizuális kommunikációban. Megoszt praktikus tanácsokat például arról, hogyan lehet egységesebbé és átláthatóbbá tenni egy dizájnt apró módosításokkal, mint például szövegigazítás vagy színkontraszt-javítás.
Sokszor felmerül a kérdés, hogy egy-egy tervezői döntés mögött milyen szándék húzódik meg: mi indokolja a logó szimmetriáját, a színhasználatot, vagy milyen hatással van a hangulatra egy-egy választott betűtípus. A stream során felvetődnek kompozíciós problémák, a különböző elemek (kép, szöveg, ikonok) harmóniájának kérdései, illetve szó esik arról is, hogyan lehet a valóságból tanulni az árnyékok vagy a térhatás létrehozásához.
A közönség aktívan hozzászól, ötleteket, dilemmákat és alternatív megközelítéseket vet fel, melyek tovább gazdagítják a beszélgetést. Bár a stream fókuszpontja az alkotások kritikája, mindig előkerül a tanulás, fejlődés, önálló dizájngondolkodás és a vizuális problémamegoldás fontossága is.