A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 5 perc

New Balance: apucicipőből a kosárpályák sztárja

A New Balance útja a vicc tárgyától a legkeresettebb sportmárkáig, sztárokkal kötött partneri megállapodásokon és stratégiaváltáson keresztül.

Hogyan válhatott egy, korábban kizárólag apucicipőként emlegetett márka a kosárlabda sztárjainak választásává? Egy figyelemre méltó üzleti döntéssorozat és marketingstratégia vezetett idáig, amelyben fontos mérföldkő Cooper Flagg szerződtetése, akit már egészen fiatalon az NBA következő nagy ígéretének tartanak.

A történetben izgalmas kérdések merülnek fel: miként szállhat versenybe egy regionális amerikai márka, mint a New Balance, a sokkal nagyobb pénzügyi lehetőségekkel rendelkező riválisokkal, köztük a Nike-kkal vagy az Adidas-szal? Az is terítékre kerül, milyen szerepet tölt be egy-egy személyes történet, vagy a helyi kötődés a szponzorációs döntésekben.

Felvillan az is, hogyan változott meg a New Balance sportmarketingje az elmúlt évtizedekben, és miként sikerült elmozdulniuk az „endorsed by no one” — azaz a senki által reklámozott — filozófiától a modern, sztárközpontú modellen át a globális növekedésig. Az interjúk, üzleti háttérelemzések és sikeres sportolói partnerségek bemutatásával betekintést nyerünk a sportmárkák világában zajló versenybe és újrapozicionálásba.