Az újságíró egyedülálló négynapos játéktesztelésre kapott lehetőséget a Death Stranding 2 fejlesztőstúdiójában, amely során mélyebb betekintést nyert a játék készítésébe és világába. Beszámol élményeiről, különös tekintettel arra, hogy a fejlesztők mennyire bíznak saját művük sikerében, mivel rengeteg időt hagytak a próbára.
A beszélgetések során érdekfeszítő részletek derültek ki Hideo Kojima alkotói gondolkodásáról, arról, hogyan kapcsolja össze a játékmenetet, a narratívát és a világ aktuális történéseit. A játék második része nagy hangsúlyt fektet a látvány és a játékmenet fejlesztésére, miközben igyekszik megtartani az eredeti rész egyedi hangulatát és játékmechanikai ötleteit.
Az előzetes alapján az új helyszínek, különösen Ausztrália, új típusú környezeti kihívásokat és mechanizmusokat hoznak a sorozatba. Az ausztrál környezet nemcsak vizuálisan változatosabb, hanem játékmeneti újdonságokat is kínál, például élő állatok befogását, bushfire elleni küldetéseket és helyi kulturális motívumok megjelenését is.
A vizuális és technikai fejlesztések ellenére a készítők hangsúlyozzák, hogy nem pusztán a technológiai előrelépés, hanem a művészi irány és részletgazdagság az, ami kiemeli a folytatást. Külön kitérnek arra, hogy a játék motorja ugyanaz, mégis a művészi megközelítés képes jobban kihasználni az új generációs hardver adottságait.
Továbbá, a játékosok több lehetőséget kapnak a testreszabhatóságban, különféle missziótípusokban és harci eszközökben, de a hangsúly továbbra is a felfedezésen és a kapcsolatteremtésen marad. Az interaktív Q&A során többen feltették a kérdést: vajon a megnövelt akció és változatos környezet mennyiben változtatja meg az élményt, és mi marad a Death Stranding eredeti üzenetéből?