A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 17 perc

Nappali játék Linuxon: Egyedi Steam Machine építése 2025-ben

Egy saját tervezésű, 3D-nyomtatott házban épített Steam Machine története, amely bemutatja a hardver- és szoftverválasztás, valamint a Linuxos nappali játék kihívásait és lehetőségeit.

Egy lelkes hobbi-gémer megosztja saját, egyedi 3D-nyomtatott Steam Machine építésének élményét, amelyet kifejezetten nappali konzolos játékhoz tervezett. A bemutató során a készítő rövid történeti áttekintést ad arról, hogyan próbálta meg a Valve néhány éve a Steam OS-sel és partnerek, mint az Alienware vagy a Gigabyte hardverével meghódítani a konzolpiacot, és miért nem járt sikerrel.

Az epizódban kiemelt szerepet kap a konzolszerű 3D-nyomtatott ház elkészítése, amelynek terveit egy másik YouTuber, a Standup Gamer készítette. A 3D-nyomtatás buktatói, a szerelési trükkök, illesztési nehézségek és a festési dilemmák is részletesen megjelennek, bemutatva, milyen kihívásokkal kell szembenézni egy egyedi házzal.

A hardver kiválasztásánál dilemma merül fel az AM4 és AM5 platformok között. Végül egy AMD Ryzen 5 7500F processzor, Gigabyte alaplap, Sapphire Radeon 9600 XT videókártya, valamint 650W SFX tápegység kerül beépítésre. Külön figyelmet kap a Linuxos játékélmény minősége, a Steam OS alternatívák – így például a Bazite –, valamint a telepítési és játékteszt-folyamat a nappali környezetben.

A bemutató során fény derül több apróbb praktikus megoldásra – például az egyedi bekapcsológomb-összeszerelésre vagy az USB-portok beépítésére –, és olyan kérdéseket vet fel, mint hogy mennyire reális alternatíva egy egyedi Steam Machine a jelenlegi konzolpiacon, illetve megéri-e középkategóriás gépet építeni Linuxra célzottan nappali játékhoz. Mindemellett érdekességekre és hibákra is felhívja a figyelmet, amelyekből sokat lehet tanulni, ha valaki hasonló projektbe fogna.