Az epizód betekintést nyújt a Nintendo 64 játékok modern platformokra történő átültetésének kulisszatitkaiba, felvázolva a dekompilálás, a rekompilálás és a portolás közötti sokat vitatott különbségeket. Ezek a fogalmak gyakran összemosódnak a közösségben, és a videó célja tisztázni, mit is jelentenek valójában.
Különös hangsúlyt kap a dekompilálás folyamata, mely során egy lefordított játékprogramból visszafejtik az ember által olvasható forráskódot. A példák között szerepel, hogy ez a folyamat akár évekig is eltarthat, és a közösség által fejlesztett eszközök is szóba kerülnek. Felmerül a kérdés, milyen bonyolultságokkal jár a kód pontos visszaállítása, és hogyan igazolják a fejlesztők, hogy a rekonstruált kód valóban egyezik az eredeti játékkal.
A portolás során a játékokat új hardver platformokra hangolják, modernizálva a grafikát, a vezérlést és más funkciókat. Itt olyan izgalmas fejlesztési dilemmák vetődnek fel, mint például a nagy felbontású képek és az új vezérlési módok integrálása egy letűnt generáció játékába.
Emellett bemutatásra kerül a rekompilálás technológiája is, amely a visszafejtést és a portolást egyesíti egy automatizált folyamattá, jelentősen felgyorsítva az átdolgozási munkálatokat. Azonban az is világossá válik, hogy minden játék egyedi igazítást igényel, hogy kihasználja a modern hardverek lehetőségeit, felvetve a kérdést: mennyire válhat általánosíthatóvá ez a folyamat?
Végül érdemes megismerni különböző, más platformokat és játékokat érintő kezdeményezéseket is, így például a Jak and Daxter vagy a Sonic Unleashed PC-s átültetését, melyek új perspektívákat hoznak a klasszikus játékmegőrzés és modernizálás világába.