A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 9 perc

Mortem első benyomásai az Of Ash and Steel bugos, de izgalmas RPG világáról

A videóban Mortem megosztja első tapasztalatait az Of Ash and Steel című, kihívásokkal teli RPG-játék világából, kiemelve annak bugjait, egyedi játékmenetét és felfedezésre váró mechanikáit.

Mortem három és fél tucat órányi játék után osztja meg első benyomásait az „Of Ash and Steel” című RPG-ről, amelyet a TinyBuild adott ki. Az alkotás erősen merít a Gothic játékok hagyományaiból, ám technikai problémák, bugok és játékmenetbeli kihívások teszik különlegessé, illetve megterhelővé az első próbálkozók számára.

A tapasztalatok között kiemelt szerepet kap a „nincs segítség” megközelítés: a játék elején nem áll rendelkezésre térkép, a küldetések instrukciói szűkszavúak, ráadásul a világ felfedezése jelentős energiát kíván. Emiatt az első végigjátszás különösen kemény lehet, mire a játékos kiismeri a szigeti környezetet, vagy a frakciók és céhek rendszerét.

Külön érdekesség, hogy a történet egyetlen, előre meghatározott karakter – Tristan, a térképész – szemszögéből bontakozik ki. Tristan egy lovagrenddel indul expedícióra, majd egy váratlan támadás túlélőjeként kénytelen saját erejét fejleszteni, túlélni és szövetségeket kötni, miközben rivális frakciók és veszélyes élőhalottak is nehezítik a dolgát.

A fejlődés folyamatos jutalmazást kínál: kezdetben minden csata és fejlesztés nehézségekbe ütközhet, de az idő előrehaladtával egyre látványosabbá válnak az eredmények, legyen szó képességek feloldásáról vagy felszerelés megszerzéséről. Eközben a világ hatalmasnak tűnik, megannyi mellékküldetéssel, minijátékkal és fejleszthető épületekkel, amelyek mind gazdagabbá teszik a felfedezést.

Mindez persze nem mindenkinek való: a támogatás szinte teljes hiánya, a bugok és a lassú tempó sok játékost elriaszthat. Ennek ellenére a kitartók autentikus, önálló tanulásra és felfedezésre építő RPG-élményre számíthatnak, ahol minden apró haladás valódi sikerélményként él meg a játékos.