A Capcom legújabb játéka, a Monster Hunter Wilds körül egyre fokozódó elégedetlenség tapasztalható, főként a PC-s játékosok körében. Az utóbbi frissítés számos tartalmi újdonságot és egy Final Fantasy 14 együttműködést is hozott, azonban a várva várt teljesítményjavítások még mindig elmaradtak. A közösség tagjai egyre türelmetlenebbek, hiszen a kiadó hónapok óta nem tudja orvosolni a kezdetektől fennálló problémát: a játék PC-portja gyenge teljesítményt nyújt.
A Steam értékelések különösen kritikussá váltak azóta, hogy a harmadik nagy címfrissítés sem hozott valós előrelépést. Általános a vélemény, hogy a frissítések inkább a tartalmat bővítik, ahelyett, hogy a valós problémát, a játszhatóságot javítanák. A kiadó ugyan ígéri, hogy a következő, decemberi javítás végre érdemi változást hoz, de sokak bizalma megingott.
Felvetődik a kérdés: miért tart ilyen sokáig a teljesítmény optimalizálása, és hogy a Capcom, amely híresen jó PC-portokat adott már ki, ezúttal miben hibázott? Az RE motor látszólag nem boldogul ilyen méretű, nyílt világú játékkal, miközben a látvány sem győzi meg a közönséget.
Érdekes aspektus, hogy más Capcom játékok – például a Resident Evil 4 remake – remekül futnak PC-n, míg itt a helyzet egyre romlik. A Monster Hunter Wilds körül kialakult viták így nemcsak a technikai részletekre, hanem a franchise irányára és a kiadó döntéseire is reflektálnak. Vajon lehet-e még visszafordítani a negatív trendet, vagy ez az epizód inkább tanulságul szolgál a továbbiakban?