Jonathan Ferguson, a Royal Armouries Múzeum fegyverszakértője elemzi, hogyan ábrázolja a Call of Duty: Modern Warfare 3 a különböző fegyvereket a videójátékban. A részletes bemutató során betekintést nyerhetünk abba, hogy mely modellek és kialakítások felelnek meg a valóságnak, és melyeknél fedez fel pontatlanságokat vagy érdekes tervezési különbségeket.
Megvizsgálásra kerül például a Mark 46 géppuska és annak eltérései az M249-től; szóba kerül az ikonikus MP5 és az ahhoz fűződő híres „HK slap” mozdulat is. A videó érdekessége, hogy kitér a különböző országok eltérő fegyveres rendszereire, például egy kínai bullpup puskára vagy a brit L118A1 mesterlövészpuskára, valamint egzotikusabb modellek is szóba kerülnek.
Téma a videojátékokban látott fegyvermodellek hitelessége, a modernizáció hatása, az egyes alkatrészek (pl. markolat, válltámasz, számszerkezet) kialakításainak következményei, illetve hogy ezek miként befolyásolják a játékélményt. Felmerülnek olyan kérdések is, mint hogy mennyire befolyásolja a játékosok fegyverekhez való hozzáállását a digitális ábrázolás, vagy hogy milyen kompromisszumokat kötnek a fejlesztők a látvány kedvéért.