Az 1990-es évek japán sportautó-kultuszának csúcspontját szemlélteti az 1995-ös Mitsubishi 3000GT VR-4 Spyder, amely extrém technikai megoldásaival és ritkaságával tűnik ki a korszak legendás modelljei közül.
Figyelemre méltó, hogy a gyártó nem csupán turbós V6-ost és összkerékhajtást kínált, hanem ehhez egy teljesen automatikus, elektromosan működtetett keménytetős kabriótetőt is társított. Ez a fejlesztés az amerikai ASC (American Sunroof Corporation) közreműködésével valósult meg, amely korábban is vállalt limitált példányszámú kabrió-átalakításokat különböző márkáknak.
Kiemelkedő aspektusa a modellnek, hogy a szokatlan tetőmechanizmus a csomagtartó nyitását is speciális folyamattá tette: a csomagtartó kizárólag a tetővezérlő kapcsolókkal érhető el. A VR-4 Spyder különleges súlyához jelentősen hozzájárultak az extra technológiák, így ez a kivitel a korszak hasonló méretű modelljeinél lényegesen nehezebb volt.
Érdekes összevetésben említik a VR-4 Spyder árcéduláját, limitált példányszámát, valamint a Toyota Supra és az Acura NSX aktuális árazását, valamint szó esik arról is, hogy a legtöbb vetélytárs csak T-top nyitható tetővel rendelkezett, szemben a teljesen automata keménytetővel.
Az autó tele van különleges részletmegoldásokkal és kezelőszervekkel, például egyedi klímakezelő panellel, szokatlan elhelyezésű ülésállításokkal és figyelemre méltó audiovezérlőkkel. Mindezeken felül terítékre kerül a beltér, a hátsó ülések kreatív elrendezése és a vezetési élmény is, miközben kirajzolódik a VR-4 Spyder ritka, gyűjtői státusza is.