A Hell is Us egy harmadik személyű akció-kalandjáték, amely egy modern, háború sújtotta országban játszódik. A főhős, Remy, egykori ENSZ-békefenntartó, saját motivációiból merészkedik az ellenséges területre, hogy felkutassa a múltja titkait és szembenézzen a háború okozta traumákkal.
Az ismeretlen vidéken való bolyongás közben különös szörnyetegek, komor atmoszféra és misztikus rejtélyek várják a játékost. A környezet valósággal hívogat a felfedezésre, hiszen teret kapnak hatalmas, részletesen kidolgozott zónák, eldugott falvak, sötét erdők és titkos kazamaták. Rengeteg logikai feladvány, környezetből származó nyom és indirekt NPC-kísérőfeladat teszi próbára az emlékezőképességet és a kreativitást.
A játékmenet középpontjában a harc, az önálló felfedezés és a fejtörők állnak, ám útmutatás, térkép vagy céljelző nélkül kell boldogulni. Ez állandó bizonytalanságot kelt, de egyúttal fokozza az elmélyülést és a világra való rácsodálkozás érzését is. A játék különlegessége abban áll, hogy a hagyományos kényelmi funkciók helyett inkább a kíváncsiság és a rátermettség hajtja előre a játékost.
A Hell is Us mer gondolatébresztő lenni: megmutatja a polgárháború sötét oldalát, a morális határokat és azt is, milyen önző vagy akár kegyetlen is tud lenni az emberi természet extrém körülmények között. A hangulatot mély zenei és hanghatások, valamint vizuálisan is lehengerlő jelenetek erősítik, ezzel elegyítve a felfedezés és a bizonytalanság örömét egy sötét, elgondolkodtató játékvilágban.