Mi történik, ha túl vékony olajat használunk a motorban? Egy óriási GM-visszahívás miatt, több tízezer motorhiba után a gyártó vastagabb olajra állt át, hogy csökkentse a problémákat. Ennek kapcsán felmerül a kérdés: mi áll valójában a GM V8-as motorjainak sorozatos meghibásodásai mögött? Vajon gyártástechnológiai gondokról vagy kenési problémákról van szó?
A műszaki részletek elemzése során egészen a kenési módok elméletéig nyúl vissza az anyag. Részletesen bemutatásra kerül, miként változik a súrlódás, ha a két fémfelület között vékonyabb, illetve vastagabb olaj található, és milyen kockázatokkal járhat az olaj viszkozitásának túlzott csökkentése vagy növelése.
Felvetődik, vajon tényleg a vékonyabb olajok okozzák a korai motorhibákat, vagy inkább a precíziós gyártás hiányosságai jelentik a fő problémát. A videóban szó esik arról is, mik azok a mérlegelendő tényezők, amikor valaki megfontolja a gyártó által ajánlottól eltérő olaj használatát, továbbá milyen kompromisszumokat jelenthet a motor védelme, teljesítménye és fogyasztása között a választott olaj viszkozitása.
Konkrét tudományos kutatások és autógyártók tapasztalatai is szerepet kapnak a témában, amelyek tükrében árnyaltabb képet kaphatunk arról, mennyire indokolt félni a korszerű, vékonyabb olajoktól a hétköznapi, illetve a nagy teljesítményű motorok esetén.