A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 18 perc

Milyen hatása lehet egy hibának a Dungeon Keeper emlékeinkre?

Milyen hatása lehet egy apró hibának a kedvenc játékunkkal kapcsolatos emlékekre? Egy kalandos visszatérés a Dungeon Keeper világába egészen váratlan kérdéseket vet fel.

Képzeljük el, hogyan alakíthatja át egy apró programhiba az emlékeinket egy kedvenc játékról. Ezt a gondolatot járja körül a videó, miközben a Dungeon Keeper fejlesztésének hátterébe és a saját játékélményeibe nyúl vissza a szerző.

Izgalmas kérdéseket vet fel arról, hogy mennyire befolyásolta a korai verzióban található AI-hiba a ’90-es évek játékosainak tapasztalatait, illetve mi történik, ha évekkel később szembesülünk azzal, hogy emlékeink más alapokon nyugodtak, mint hittük.

A videó gazdag háttérsztorikat idéz fel Peter Molyneux és a Bullfrog legendás stúdiójának működéséről: szóba kerülnek a kreatív ötletek, a játékfejlesztés különleges légköre, valamint az a folyamat is, hogyan lett a Bullfrogból Lionhead. Természetesen sok szó esik a játék egyedi dizájnjáról, parodisztikus hangvételéről és ironikus karaktereiről is.

Végül a szerző összeveti a klasszikus változatokat az új, open source KeeperFX-szel, rámutatva, mennyire más kihívásokkal találkozik az, aki most újra nekilát — és mennyire átírhatja mindez a régi emlékeinket. Érdekes aspektus, hogy egyetlen kis szoftverhiba miatt egész generációk emlékezhetnek helytelenül egy klasszikus játék egyensúlyára.