Doug DeMuro egyre visszatérő kérdést boncolgat: mely autók értéke növekedhet 2025-ben és az elkövetkezendő években? Saját tapasztalataira, gyűjtői és piacfigyelő múltjára alapozva mutatja be, milyen szempontokat érdemes mérlegelni az értékemelkedés várható irányainál.
Az elemzés középpontjába a ’90-es és 2000-es évek analóg BMW modelljei kerültek, például az E36, E46 M3, E39 M5 és a klasszikus Z3M, amelyeknél a rajongói nosztalgia és a jó állapotban lévők ritkasága lehet a növekvő érték fő mozgatórugója.
Szó esik továbbá a 981/991 sorozatú Porsche sportautók, különösen a ritkább, kézi váltós vagy különleges változatainak (pl. GT4, Boxster Spyder, 911 GTS) felértékelődési potenciáljáról, és arról, hogy a többi márkához (Mercedes-Benz, Audi) képest miért éppen ezekben a BMW és Porsche modellekben lát nagyobb lehetőséget.
A videó második felében a felső kategóriás, gyűjtői autók közül kiemelten tárgyalja a Lamborghini Diablo, Murciélago, valamint a Ferrari 430 Scuderia és 550/575 Maranello modelleket. Meglepő, hogy ezek a típusok a szűkös darabszámuk ellenére még mindig relatíve kedvező áron kaphatók, ám ez várhatóan nem marad így sokáig.
Végül felveti a globális sport- és gyűjtői autópiacot formáló egyik legfontosabb kérdést: a korlátozott, pár ezres darabszámú szériák jelentősége egyre nő, ahogy az új autók inkább tömeggyártásban készülnek – ez pedig hosszabb távon teljesen újrarendezheti a klasszikus autók értékvilágát.