A Retro Round Table új évadában egy csapat retrójátékokkal foglalkozó YouTuber gyűlik össze, hogy megvitassák, mitől lesz egy játék retró. A beszélgetés során minden résztvevő saját szemszögéből értelmezi a ‘retró’ fogalmát: szó esik életkor szerinti, konzolgenerációs, valamint nosztalgikus megközelítésről is.
Felmerül a kérdés, hogy csupán az idő múlása számít-e, vagy a játékhoz fűződő élmények, emlékek teszik retróvá a címeket. Van, aki az egyszerű időhatárt részesíti előnyben, például 25 évnél régebbi játékokat tart retrónak, míg mások szerint a nosztalgia vagy egy adott konzolgeneráció eltűnése a meghatározó.
Különféle konzolok, mint például a PS2, PS3, Xbox 360 vagy Game Boy Advance kerülnek szóba, valamint felmerül az is, hogy az elérhetőség és a technológiai nehézségek – például emuláció vagy régi eszközök előkeresése – mennyiben járulnak hozzá a retró élményhez. A beszélgetés végére többféle, néha egymásnak is ellentmondó nézőpont rajzolódik ki, amelyek mind érdekes kérdéseket vetnek fel a retró játékok helyi értelmezéséről.