A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 11 perc

Mikor elég a BMW előfizetéses autós extrái miatt?

Hogyan lett a BMW a bűnbak az autóipar előfizetéses forradalmában? Megvizsgáljuk, mikor érzik magukat a vásárlók átverve, és hol húzódik az elfogadhatóság határa.

Képzelj el egy világot, ahol az autódban már megtalálható funkciók is előfizetéshez kötöttek. Egyes luxusmárkák, köztük a BMW, bevezették a „functions on demand” rendszert, amelyben például a fűthető ülések vagy a távolsági fényszóró segéd használata havi díjhoz kötött, noha ezek hardveresen már ott vannak az autóban.

Az autóipar ezzel a modellel igyekszik átemelni a digitális szolgáltatások sikeres előfizetéses mintáját a fizikai termékek világába. A cél egyszerű: stabil, folyamatos bevételi forrás, akár még a második, harmadik tulajdonostól is. Ez azonban nem csak pénzügyi kérdés: a lépés komoly felháborodást váltott ki az ügyfelekben, akik úgy érezték, kétszer kell fizetniük ugyanazért.

Felvetődik a kérdés: miért bukott el pont a BMW, miközben számos más gyártó hasonló modelleket kínál? Hol húzódik a határ az elfogadható és bosszantó előfizetéses szolgáltatások között az autóiparban? Érdekes lélektani szempontok kerülnek előtérbe, amelyek befolyásolják, hogy a vásárlók mikor érzik magukat becsapva, vagy éppen mikor tolerálják az új üzleti modelleket.

Az előfizetéses autós szolgáltatások témája még messze nem lezárt; a videó újabb példákon keresztül elemzi, mikor válik elfogadhatóvá, vagy éppen elviselhetetlenné a „bérlet” egy funkcióért, amelyért valójában már fizettünk.