Az utóbbi években a Call of Duty sorozat rajongói egyre több, a játék világához idegen, színes és humoros operátorskinnel találkoznak, amelyek egyre nagyobb ellentmondást keltenek a sorozat hagyományosan komoly, realisztikus stílusával szemben.
A popkulturális együttműködések – például Beavis és Butt-Head, American Dad, sőt olyan hírességek, mint Seth Rogen vagy Jay és Néma Bob – rohamos megjelenése a játékban heves vitákat váltott ki. Egyesek szerint ezzel a sorozat identitása elveszett, és sokan a Fortnite-hoz hasonlítják a folyton szaporodó, rajzfilmes figurák megjelenésmódját.
Az Activision és a fejlesztő stúdiók belső problémái, valamint a szokatlanul gyors ütemben érkező Black Ops folytatások (Black Ops 6 és 7) csak tovább mélyítik a rajongók aggodalmait. Eközben a többéves megjelenési ciklus felborulása, valamint a temérdek mikrotranzakció is a márka felhígulását vetíti előre.
Felmerül a kérdés: képes lesz-e a Call of Duty visszatérni a gyökereihez, vagy végleg egy mindent összemosó popkulturális termékké válik? És vajon a versenytársak, például a közelgő Battlefield 6, elmozdíthatják-e trónjáról?