Amikor egy autó elhagyja a kereskedést, elveszíti értékének jelentős részét, ám elektromos járművek esetében a leértékelődés ennél is drasztikusabb. Sokan csodálkoznak azon, hogy a kedvezőbb üzemeltetési költségek ellenére miért kapnak kevesebbet használt elektromos járművükért, mint várnák.
Különböző tanulmányok rámutatnak, hogy például a Jaguar I-Pace vagy a Tesla Model S és Model X öt év alatt az értékük 60–70%-át is elveszíthetik. Ezzel szemben a luxus benzines sportautók, mint a Porsche 911, sokkal jobban tartják az árukat.
A videó izgalmas kérdéseket boncolgat: miben más az elektromos autók technológiai fejlődése, mint a hagyományos modelleké, és hogyan befolyásolják ezt az állami támogatások vagy az egyre gyakoribb lízingkonstrukciók? Szó esik arról is, hogy a gyors fejlesztések miatt már néhány éves elektromos jármű is elavultnak tűnhet, ami tovább rontja eladási esélyeiket.
A használt autópiac változásai, az ösztönzők megszűnése és az egyre nagyobb mennyiségben visszakerülő lízingelt elektromos járművek mind fontos tényezők az elektromos autók leértékelődésének megértésében. Vajon hogyan alakul át a piac, ha többé nem ösztönzik erőteljesen az új elektromos járművek vásárlását?