A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 16 perc

Miért veszítette el a Google a forgalmának 15 százalékát, és hogyan szerezhetjük vissza?

A Google kereséseket egyre inkább mesterséges intelligencia rendszerek válaszolják meg, miközben új módszerekre van szükség a márkák online láthatóságának visszaszerzéséhez.

Az online keresési szokások radikálisan átrendeződnek: az elmúlt évben a Google keresések 15%-a eltűnt, miközben a mesterséges intelligencia megoldások egyre nagyobb szerepet játszanak az információk megjelenítésében. Az okokat nem csupán a chatbotok előretörésében kell keresni; valójában leginkább a Google saját AI-összefoglalóinak köszönhető ez a változás, amelyek gyors és rövid válaszokat nyújtanak a felhasználók kérdéseire, ezzel csökkentve a további kattintások számát.

A vállalatoknak az új tartalomarchitektúra kialakításához mostantól elsősorban AI-eszközökre kell optimalizálniuk weboldalaikat és márkaleírásaikat, hiszen a legnagyobb olvasóik most már a nagy nyelvi modellek, mint például a Google AI vagy a ChatGPT. Ezt példákon keresztül is illusztrálja az előadó, kiemelve a márkák egységes megjelenítésének fontosságát, a strukturált adatok használatát, valamint a gyakran ismétlődő kérdések (FAQ) és interaktív widgetek jelentőségét a forgalom megtartásában.

Izgalmas kérdéseket vet fel a weboldalak technikai fejlesztése, például az AI-szolgáltatások számára dedikált, villámgyors adatvégpontok kialakításának szükségessége, valamint az automatikus metrikák és visszacsatolási rendszerek bevezetése. Felmerül, hogy hogyan alakítható ki sikeres „AI-licences” tartalomhasználat, és miként lehet hatékony stratégiát építeni a márka jelenlétének folyamatos ellenőrzésére a különböző AI-platformokon.

A tartalom végig arra ösztönöz, hogy gondoljuk újra az egész SEO-t és márkaépítést: a jövőben nemcsak az embereknek, hanem elsődlegesen a mesterséges intelligenciának kell alkalmassá és jól értelmezhetővé tenni az online jelenlétünket.