Pár éve még úgy tűnt, hogy a vegán mozgalom egyre erősebb: a gyorséttermek sorra vezették be növényi alapú menüiket, és a közösségi médiában is felkapott téma lett. Napjainkra azonban érezhetően megtört a lendület, a vegán éttermek megfogyatkoztak, és egyre több cég fordul el a növényi alternatíváktól, miközben a húsevő – carnivore – diéta trendje felfut.
A videó rávilágít arra, hogy a veganizmus nem csupán étrend, hanem szociális és politikai kérdéssé is vált az elmúlt években. Az identitásképző szerepe mellett azonban komoly megosztottságot, közösségi izolációt és ellentéteket is szült. Vélemények, személyes tapasztalatok és filmes példák (mint a ‘Cowspiracy’) érzékeltetik, miképp válhatott a vegán mozgalom egyszerre inspirálóvá és megosztóvá.
A szélsőséges álláspontok, az „mi vagy ők” mentalitás, a radikális aktivizmus és az ipari érdekeltségek összekapcsolódása mind hozzájárultak ahhoz, hogy a veganizmus közössége beszűkült, miközben a társadalmi párbeszéd ellehetetlenült. A tömegtrend mögötti fogyasztói és szociális hullámzás számos kérdést vet fel arról, miképp változhat egy étkezési irányzat tömegkultúrává, majd hogyan vesztheti el az erejét.
Érdekes kérdés, hogy egyes divatos irányzatok bukása mennyiben vezethető vissza a marketing, az identitáspolitika és a virtuális közösségi tér sajátosságaira, és létezhet-e egy árnyaltabb, fenntarthatóbb út a szélsőségek között.