Az előadás a formatervezői pálya sajátosságairól, a változó iparági elvárásokról és a szakmai fejlődés kulcsfontosságú tényezőiről gondolkodik el provokatív, önreflexív módon. A beszélgetés központi kérdése, hogy miért válik a tervezők túlnyomó többsége középszerűvé, miközben a szakma iránti érdeklődés óriási, az elvárások és a belépési lehetőségek viszont drasztikusan átalakultak.
Különös hangsúlyt kap a tanulási stratégia és a ‘growth mindset’ (fejlődési szemlélet) jelentősége, valamint az, hogy a társadalmi média hamis sikerképei hogyan torzítják az elérhető eredményeket. A gondolatmenet leleplezi a nagyvállalati karrierek mítoszát, és kitér arra, milyen előnyökkel és buktatókkal jár kis vagy épp óriás cégeknél dolgozni, illetve hogy az igazi fejlődéshez legtöbbször a körülöttünk lévő emberek – különösen a termékmenedzserek – hozzáállása a döntő.
Az előadó számos konkrét példán keresztül – légitársaságok, fintech, élményappok és különböző nemzetközi tapasztalatok – mutatja be, milyen belső és külső akadályokkal kell szembenézniük a tervező szakembereknek. Felveti, hogy a szenvedély és a kitartás mellett a személyes tapasztalatok, készségek és a rugalmas alkalmazkodás legalább ennyire meghatározzák, ki meddig juthat, miközben az önfejlesztés útjai és a szakmán belüli lehetőségek sem mentesek a szerencse és külső körülmények hatásaitól.