A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 14 perc

Miért tűnnek el a weboldalak a Google indexéből 130 nap után?

A videó azt vizsgálja, miért vesznek ki tömegesen oldalakat a Google indexéből 130 nap után, és milyen technikai, illetve tartalmi tényezők befolyásolják az indexben maradást.

Az utóbbi időben számos weboldal-tulajdonos és SEO szakember tapasztal jelentős visszaesést a weboldalaik indexelt oldalainak számában a Google Search Console felületén. Egy elterjedt elmélet szerint a Google így tesz helyet a felhasználók által generált tartalomnak, de többféle magyarázat is létezik a háttérben zajló változásokra.

Alexis Rilco az I Prospect-től egy érdekes megfigyelést mutat be, miszerint amennyiben egy weboldal bizonyos oldalait a Google keresőrobotja 130 napnál régebben látogatta meg, azok elveszíthetik indexelési státuszukat. Ez az összefüggés több, különböző típusú és különböző országban működő weboldalon is újra és újra megerősítést nyert.

A Screaming Frog SEO Spider szoftver és a Google Search Console API használatával végzett elemzésből kiderül, hogy a Google indexből való eltávolítás sokszor összefügg a tartalom minőségével és az adott oldal webhelyen belüli fontosságával. A kevésbé értékes vagy kevésbé gyakran látogatott oldalak hamarabb eshetnek ki az indexelésből, így keresőoptimalizálási szempontból kiemelt jelentősége van a rendszeres tartalomfrissítésnek és a strukturált belső linkelésnek.

Felvetődik a kérdés, hogyan határozza meg a Google, hogy mely oldalakat érdemes rendszeresen feltérképezni, valamint milyen stratégiákkal lehet növelni egy oldal indexben tartását. A videó számos konkrét példán keresztül vizsgálja meg a keresőrobotok működését, az oldalszerkezet szerepét és a lapok technikai jellemzőit.