A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 3 perc

Miért tűnik el lassan a UX designer szerepe a Shopify-nál?

A Shopify már nem használja a UX designer címkét, ezzel újraindul a szakmáról szóló vita. Miért jött létre a szerepkör, és mit jelent valójában a jó felhasználói élmény?

Shopify főtervezőjének friss közleménye elindított egy élénk vitát arról, hogy mennyire aktuális még a ‘UX designer’ címke. A vállalat egyszerűsített: mostantól csak ‘designer’ és ‘writer’ szerepkörök vannak, és ezzel egy régi iparági címke lényegét kérdőjelezi meg.

Felmerül annak a kérdése is, mikor és miért lett a ‘UX design’ külön szakma, illetve érthető-e egyáltalán ez a fogalom a laikusok számára. A műsorvezető személyes tapasztalatait és a szakma túlzottan bonyolult nyelvezetét is érinti, ami gyakran eltávolítja a lényegről a figyelmet.

Példaként hozza fel családtagját is, aki a hétköznapi felhasználó szintjén fogalmazza meg, mit jelent a rossz felhasználói élmény, és mennyire zavaró tud lenni a bonyolult, rosszul megtervezett szoftver.

A beszélgetés további részében olyan témák kerülnek előtérbe, mint a különbségek a felhasználói felület (UI) és a felhasználói élmény (UX) között, a dizájn és használhatóság egysége, valamint az a kérdés, vajon tényleg létezhet-e szép, de használhatatlan felület.

Felvetődik, hogy az új AI eszközök mennyiben könnyítik meg a tervezők munkáját, és hogyan segíthet a gyors prototípusépítés abban, hogy bárki ténylegesen megtapasztalja, mi a jó UX. Elhangzik egy pro tipp is, amely a gyakorlati kipróbálás fontosságát hangsúlyozza, újrateremtve a szakma önmegismerését tesztelhető eredmények révén.