Los Angeles egykor az ország egyik legjobb tömegközlekedési rendszerével büszkélkedhetett, mára azonban a város Metro hálózata számos kihívással néz szembe. A térképek vizsgálata rávilágít arra, hogy ugyan létezik egy sokszínű hálózat, annak központi kialakítása számos utas számára kényelmetlenül hosszú utakat eredményez.
A beszélgetés feltárja, miért küzd a kaliforniai város metrója a forgalommal, a munkahelyi eloszlással és a lakossági sűrűséggel szemben, míg olyan városok, mint New York, London és Tokió, máshogy közelítették meg hálózatfejlesztésüket, és több agglomerációs csomóponttal működnek együtt.
A szakértők új stratégiákat, tervezési és infrastruktúra-finanszírozási lehetőségeket említenek, amelyek révén a jövőben Los Angeles poliszentrikus – azaz több központú – közlekedési rendszer felé haladhatna. Az új K Line például már nem csak a belvárosra koncentrál.
Felmerül a kérdés: miként lehetne javítani a vonalak összekapcsolását, hogy a város különböző pontjai egyszerűbben elérhetők legyenek anélkül, hogy minden útvonal a központon keresztül vezetne? A biztonság, a költségek, a sűrűség és a támogatottság mind olyan tényezők, amelyek jelentős szerepet játszanak a rendszer jövőbeni átalakulásában.