Miért nem működik a Whole Foods a brit piacon? A videó egy londoni üzlet bejárásával tárja fel, mennyire sikerült az amerikai márkának alkalmazkodnia a helyi vásárlók ízléséhez és szokásaihoz. Kitérnek arra, hogy miért maradt a láncnak mindössze hat boltja nagyjából két évtized után, miközben a legtöbb versenytárs (például M&S, Waitrose) bővül és népszerű marad.
Az üzlet kínálata részletesen bemutatásra kerül: különleges pékáruk, amerikai őszi és Halloween ihletésű termékek, szokatlan fagyasztott áruk és drága, prémium minőségű élelmiszerek kerülnek a fókuszba. A brit és amerikai fogyasztói szokások közti eltérések többször is felmerülnek, például a termékek frissességi ideje, árkategóriák vagy a csomagolás módja.
Több kérdés is megfogalmazódik: Tényleg tud versenyezni a Whole Foods az árszint, a választék és a szolgáltatások terén? Mi lehet az oka, hogy a boltok szinte üresek, és a prémium árak ellenére az üzlet hangulata nem igazán sugároz luxust? Vajon érdemes-e áttérni egy kisebb formátumú bolthálózatra, ahogyan most tervezi a tulajdonos, az Amazon, vagy más irányba kellene elindulni?
Felmerülnek a brit élelmiszer-kiskereskedelem trendjei, és szóba kerül, hogy a helyi prémium áruházak mennyire lekörözték a Whole Foods-ot az elmúlt években. Az is kérdésként merül fel, hogy egy ilyen exkluzív márka mennyire lehet hosszú távon fenntartható, illetve mennyire tudja meghódítani a brit vásárlókat.










