Az utóbbi években a Rolex népszerűsége minden korábbinál nagyobb lett, noha a mechanikus órák a technológiai fejlődés miatt egyre inkább háttérbe szorulnak. Piaci részesedése kiemelkedő; közel harmadát birtokolja a svájci óragyártás értékének, megelőzve több híres versenytársat is.
Érdekes összevetésként felmerül, hogy még a két legnagyobb mobilgyártó, az Apple és a Samsung együttes piaci részesedése is épphogy utoléri a Rolex dominanciáját a svájci órák világában. A márka sikerének okait nem érzelmi, hanem viselkedéstudományi és márkapszichológiai szempontból vizsgálja a videó.
A bemutató rávilágít arra, hogy a Rolex milyen egyensúlyt teremt a luxus, a praktikum és a tartósság terén. Az órák egyszerre szimbolizálnak presztízst, ugyanakkor mindennapos használatra is alkalmasak. Megjelenik az a kritika is, hogy léteznek költséghatékonyabb vagy művészibb alternatívák, azonban a márka egyedülálló kombinációt kínál a vásárlói igényeknek megfelelően.
A történelmi háttér bemutatja a Rolex úttörő szerepét a svájci óragyártásban: a vízálló tok, az automata felhúzás, a mágneses védelem és a precizitás mind olyan jellemzők, amelyek kialakításában vezető szerepük volt. Továbbá a hosszú távú gondolkodás és a márkaidentitás védelme is fontos tényezők: a Rolex sohasem követi vakon a trendeket, hanem rendszerint maga indít el újakat, és gondosan őrzi ikonikus modelljei stílusát.
Felmerül a kérdés, hogy mi teszi a Rolext a siker szimbólumává szerte a világon, miközben popkulturális és történelmi alakok is hozzájárultak a presztízshez. Sporthoz, eleganciához és státuszhoz egyaránt kapcsolódó modelljei évtizedeken át formálták az óragyártás világképét.










