Mitől olyan különleges az 1985-ös Porsche 911, hogy évtizedek óta tömegek rajonganak érte? Az autó legendás státuszát főként ikonikus formavilágának és egyedi, levegőhűtéses boxermotorjának köszönheti, amely egészen a kilencvenes évek végéig meghatározta a márka arculatát.
Ebben a korszakban a modell számos sajátos, néha meghökkentő részletet kapott, például a kivehető tetőpanellel szerelt Targa változatot. A külsőn túl az utastér is igazi különlegességeket tartogat: szokatlanul elhelyezett kezelőszervek, több helyen szétszórt klímakapcsolók és parányi szellőzők jellemzik a műszerfalat.
Érdekes kérdéseket vet fel a modell kompromisszumosan praktikus tulajdonsága is: mennyire használhatók a hátsó ülések, mire elég a különleges első csomagtér, vagy mennyire kényelmes a vezetői pozíció? Az 1985-ös Targa vezetési élménye egyedi arányban keveri a klasszikus sportkocsiságot és az időutazás hangulatát – de vajon mennyire állja meg a helyét mai szemmel?
A videó a részletes bemutató során kiemeli a korszakra jellemző mérnöki megoldásokat, rávilágít a generációváltásra készült 911-eseknél felbukkanó sajátos elemekre, valamint összeveti a régebbi és újabb Porsche generációkat, középpontba helyezve az időtálló dizájn és a márka hagyományainak kérdését.










