Bemutatásra kerül a Nissan SR20 DET, amelyet sokan ikonikus japán sportmotorként tartanak számon, ám az interneten mégis számos kritika éri. A szerző személyesen is szétszedi az általa vásárolt SR20 DET egységet, felfedve annak technikai részleteit és problémás pontjait.
Történeti áttekintésből megtudhatjuk, hogy a motor először gazdaságos, elsőkerék-meghajtású autóban jelent meg, ám szinte azonnal tuningcéllal kezdték el használni. Azt is taglalják, mennyire könnyen elérhető volt pár évtizede és milyen sokféle típusba építették be világszerte.
A témában elhangzanak az SR20 előnyei – például gyárilag turbózott, könnyű alumínium szerkezet – és komoly hátrányai is, úgymint az olajozási problémák, a sérülékeny alkatrészek, valamint hogy az ára mára jelentősen megemelkedett. Összehasonlítás történik más motorokkal is (pl. KA24), kiemelve a pénzügyi, megbízhatósági és teljesítménybeli különbségeket.
A szerelés közben előbukkanó meghibásodásokat és furcsa felfedezéseket, mint például a fejben talált csavar vagy a feltárt olajos szennyeződéseket humorral mutatják be. Mindezeken keresztül a videó végigvezeti a nézőt az SR20 legendás státusza, tipikus hibái és a ’90-es évek japán tuningvilága körüli diskurzusokon.