Az 1999-ben bemutatott Porsche 911 996 generációja a márka történetének egyik legmegosztóbb modellje lett. A puristák gyakran élesen bírálták, legtöbbször az új, már nem levegő-, hanem vízhűtéses motor, illetve a jellegzetesen formabontó fényszórók miatt. Ezek a változtatások igazi vitákat gerjesztettek a rajongók körében.
A modell megjelenése óriási ugrást jelentett a korábbi, évtizedeken át változatlan 911-es vonalvezetéshez képest. Különösen jelentős változás volt, hogy számos alkatrészt – például a teljes orr-részt, valamint a belső teret – a hasonló korszakú Boxsterrel osztott meg, ami sokak szerint rontott a 911 státuszán.
Ennek ellenére a 996 megőrizte a klasszikus 911 értékeket: hátsó, hathengeres boxermotor, könnyű súly, sportos karakter, praktikus kialakítás. A vezetési élmény, a kormányzás pontossága és a váltó finom működése továbbra is kiemelkedőek, ezt még a kritikus hangok is nehezen cáfolhatják.
Különlegességei közé tartozik például a rejtett gombbal emelhető hátsó szárny, a csak középkonzollal zárható kesztyűtartó helyett a kormány alá rejtett kezelési útmutató, valamint az autó külső színére fényezett középalagút. Sőt, a praktikumot szolgáló hátsó összecsukható ülések és a nagyméretű első csomagtartó egyértelműen gördülő klasszikussá teszik a 996-ot.
A visszafogottabb enteriőr, a plasztikusabb hatású felületek vagy a markáns fényszórók bevezetése ellenére is számos kérdés marad: tényleg akkora hibának számított a platform- és dizájnváltás? Megéri a 996-ossal újradefiniálni a legendás 911-érzést?









