Nagyon sok vállalat dolgozói szeretnék kihasználni a mesterséges intelligenciára épülő eszközökben rejlő lehetőségeket, hogy lényegesen hatékonyabbá váljanak a munkájuk során. A kimagasló teljesítményt nyújtók akár megduplázhatják vagy megháromszorozhatják a termelékenységet, ám az ilyen eszközökhöz való hozzáférés gyakran ütközik vezetői, költségvetési vagy informatikai akadályokba.
Sok menedzser nehezen tudja igazolni a magasabb mesterséges intelligencia szoftverek költségeit, főként mivel azok a hagyományos szoftvereknél jóval drágábbak, és a költségvetés-tervezés sem erre van felkészülve. A beszélgetés során felmerül, hogy az üzleti világ jelentős része még mindig a régimódi, szoftveralapú növekedési modellekhez ragaszkodik, miközben a mesterséges intelligencia-alapú rendszerek teljesen új kategóriát, gondolkodást és erőforrás-allokációt követelnek meg.
Felmerül a kérdés, hogy vajon képesek lesznek-e a vállalatok és a felsővezetők időben felismerni a paradigmaváltás szükségességét, és valóban biztosítják-e azokat a forrásokat, amelyek révén a munkatársak ki tudják használni a mesterséges intelligencia kínálta előnyöket. Mindez komoly hatással lehet nemcsak a vállalati hatékonyságra, hanem a munkahelyi kultúrára és a tehetséges munkavállalók megtartására is.