Különféle sikertényezők és buktatók kerülnek a középpontba, amikor nagyvállalkozók elmesélik, hogyan próbáltak meg stratégiát és üzleti modellt váltani különböző startupokban. Felmerül, hogyan lehet egy egyszerű ötletből valódi terméket, majd önálló vállalkozást fejleszteni, és miként kell fenntartani az ügyfelekkel az értéket és a hosszú távú kapcsolatokat.
A beszélgetés kitér arra is, hogy milyen érzelmi hullámvasútra kell felkészülniük a vállalkozóknak, hogyan segíthetnek a múltbéli nehézségek és bizonytalanságok a későbbi kockázatvállalásban, valamint miért olyan fontos, hogy egy cég képes legyen rugalmasan és előrelátóan változtatni, amikor a piac vagy a technológia rákényszeríti.
A vezetők külön kiemelik, mennyire elengedhetetlen a technológiai és piaci trendek előrelátása, valamint hogy mikor kell ‘farming’-ra vagy ‘hunting’-ra fókuszálni, vagyis új ügyfelek megszerzésére, vagy a meglévő ügyfelek értékének még jobb kiaknázására. Felmerül az is, mi a különbség a piacra lépési kockázat és a technológiai kockázat között.
Érdekes példákon keresztül jelenik meg, hogyan fejlődhetnek az üzleti modellek: a licenceléstől a felhasználói előfizetésen át egészen a fogyasztásalapú számlázásig. Megjelenik az ún. ‘unreasonable hospitality’ fogalma is, amely szerint a vállalkozók akkor lesznek igazán kiemelkedőek, ha többet adnak az ügyfélnek, mint amit az elvárna.










