Sok szülő, különösen kisfiúk szülei, találkozik azzal a dilemmával, hogy miként segíthetné gyermekének sikerét az oktatási rendszerben, miközben a társadalmi adatok szerint a fiúk és a férfiak egyre inkább lemaradnak több területen is. Felmerül a kérdés, hogy milyen tényezők járulnak hozzá ehhez a tendenciához, és miképp lehetne ezen változtatni.
A beszélgetések középpontjában az oktatási rendszer áll, különösen a kisgyermekkori szakasz, ahol a redshirting (az iskolakezdés elhalasztása) témája izgalmas vitákat gerjeszt. Egyes nagyvárosokban már tiltják ezt a gyakorlatot, miközben bizonyos államok támogatják, azzal érvelve, hogy a későbbi tanulmányi eredményeket javítja. Megjelenik az osztálykülönbségek kérdése is: míg a tehetősebb családok gyakrabban élnek a redshirting lehetőségével, valójában a hátrányos helyzetű fiúknak lenne rá nagyobb szükségük.
Érdekes szempont az, hogy napjaink oktatási rendszere kevésbé „fiúbarát”, részben a férfi tanárok arányának csökkenése révén. Kitérnek arra is, hogy a fiúkat gyakran hibásan diagnosztizálják vagy viselkedésük miatt túlzottan büntetik, mivel a rendszer egyfajta „átlagos diáklány” sablonhoz próbálja igazítani mindkét nemet.
A sorozat későbbi részei a család, különösen az apaság szerepére fókuszálnak. Felvetik: mennyire fontosak az édesapák abban, hogy a fiúk – és a lányok is – megtanuljanak kockázatot vállalni, önállósodni, illetve biztonságban érezzék magukat. A beszélgetés fontos tanulságokat ígér arról, miként nevelhetjük sikeresebbé gyermekeinket egy komplex, változó világban.